Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a facut azi o surpriza bucurestenilor: a dat unda verde traficului pe Bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus, una dintre cele mai mari lucrari de infrastructura din Capitala.
Oprescu a facut, duminica, o vizita-fulger la una dintre cele mai importante lucrari de infrastructura din Capitala, Bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus. Edilul sef a dat unda verde pentru circulatie pe primul tronson al acestei artere, urmand ca pana in 2015 sa fie finalizate si celelalte doua.
“Bulevardul a fost imaginat dupa 1930 de urbanistii si arhitectii de atunci, reluat ca proiect dupa anii 2000, inceput in 2009 dupa un an de zile a updatare a proiectului, oprit la cateva luni de instante de la Cluj in urma plangerilor facute de oameni, care nu ar fi dorit sa se modernizeze nimic in Bucuresti. Am imparit proiectul pe tronsoane pentru a putea megre mai repede, dar din punct de vedere al hotararilor judecatoresti a trebuit sa oprim lucrarile…
Imi cer eu scuze, desi nu avem noi nicio vina, fata de locuitorii zonei pentru ca au trecut printr-o serie intreaga de vicisitudini. Acum lucrurile s-au terminat, comandantii Politiei Rutiere si ai Politiei Locale prezenti aici imi spun ca siguranta circulatiei este asigurata, iar in conditiile astea putem sa dam drumul la trafic fara niciun fel de retinere”, ne-a declarat primarul general Sorin Oprescu.
12.000 de bucuresteni pe zi, pe noua artera
Pe noua artera vor circula cinci linii de tramvai si sase de autobuz. In total, potrivit edilului-sef, pe aici vor trece zilnic, numai cu mijloacele de transport in comun, aproximativ 12.000 de persoane. De asemenea, noul boulevard are integrate si piste pentru biciclete, care sunt protejate de stalpisori din plastic.
De asemenea, primarul general a mai explicat ca odata cu acest tronson va fi luata in calcul si posibilitatea de a se inchide in timpul weekend-ului portiuni din Calea Victoriei: “Din acest moment putem discuta de Calea Victoriei, cum vom face in asa fel incat portiuni din ea sa putem sa le inchidem sambata si duminica, iar oamenii sa iasa la plimbare”, a precizat edilul sef.
36.000 de autoturisme vor traversa zilnic diametrala Nord-Sud – Buzesti-Berzei-Uranus
Printre beneficiile acestei noi lucrari de infrastructura se numara acela ca noul bulevard central al Capitalei functioneaza ca alternativa pentru Calea Victoriei si ruta B-dul Lascar Catargiu, (fosta Ana Ipatescu), B-dul Magheru si B-dul Dimitrie Cantemir. In plus, asigura traversarea Bucurestiului de la nord la sud, pe traseul P-ta Victoriei – P-ta Cosbuc, intr-un timp mai scurt, de circa 15-20 min, obtinandu-se o axa noua neintrerupta de circulatie pe aceasta directie si descongestioneaza si redistribuie traficul in toata zona centrala, atat pe arterele principale, cat si pe arterele colaterale.
In principal sunt vizate zonele: Gara de Nord, Piata Victoriei, P-ta Virgiliu, str. Dinicu Golescu, str. Stirbei Voda, str. Vasile Parvan, Hasdeu, Uranus, Parlament, 13 septembrie – arealul hotelului Marriott.
Intreg proiectul se realizeaza in trei etape. Prima etapa, de la P-ta Victoriei la strada Vasile Parvan, care este finalizata, are doi kilometri lungime, iar suprafata cu care s-a largit bulevardul este de circa 40.000 metri patrati. Numar estimat al vehiculelor care vor traversa artera: aprox. 36.000/zi. Numar estimat de calatori:- 72.000/ zi- in autoturisme si 12.000/ zi – in mijloacele de transport in comun.
A doua etapa a proiectului este Vasile Parvan – intersectia Calea Rahovei cu b-dul Tudor Vladimirescu, iar aceasta va include un tunel subteran, sub Dealul Parlamentului, intre cladirea Parlamentului si viitoarea catedrala a Mantuirii Neamului. Tunelul va incepe din str. Izvor cu iesire pe str. Uranus, imediat dupa subtraversarea b-dului 13 Septembrie si va facilita circulatia catre zona de sud, sud-vest. A treia etapa va proni de la intersectia Calea Rahovei cu Tudor Vladimirescu si va ajunge pana la Gara Progresul.
“Continuam cu largirea Podului Hasdeu si trecerea pe sub dealul Parlamentului!”
Dupa aceasta prima etapa, care a costat in jur 130 de milioane de lei, va urma largirea Podului Hasdeu si construirea unui pasaj subteran, de 800 de metri, pe sub Palatul Parlamentului, pentru care inca nu exista un aviz.
“Continuam cu largirea Podului Hasdeu, trecerea pe sub dealul Parlamentului si intram pe strada Uranus pana la intersectia strazilro Rahovei cu Tudor Vladimirescu. Iar de acolo ne vom indrepta catre Gara Progresul, catre iesirea din Bucuresti, in asa fel incat intr-un timp scurt se poate parcurge de la Nord la Sud intreg Bucurestiul. Este o alternativa la Calea Victoriei, este o alternativa la Bulevardul Lascar Catargiu si Magheru”, a mai spus primarul Oprescu.
Lucrarea a fost blocata in instanta!
Bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus a fost legat de multe scandaluri. Mai exact, mai multe ONG-uri au contestat in instant aceasta lucrare de infrastructura, lucru care a dus si al oprirea temporara a lucrarilor. Societatea civila a acuzat atunci Municipalitatea ca a demolat mai multe cladiri monument istoric. De asemenea, edilul sef a spus astazi ca s-a adresat instantei, pentru a cere socoteala celor care au blocat dezvoltarea Bucurestiului.
Lucrarile de infrastructura ale lui Oprescu
Cea mai mare lucrare de infrastructura din Capitala este fara doar si poate Pasajul Basarab. Chiar daca a fost inceput in 2004, in 2008 stadiul lucrarilor era la 20% De atunci s-a lucrat la foc automat, iar in iunie 2011 el a fost finalizat.
Pasajul are cel mai lung pod hobanat din Romania – 360 metri, cel mai lat pod hobanat urban din Europa – 43.3 m, precum si este cel mai mare punct intermodal din tara, reunind in acelasi loc linii de tramvai, autobuz si troleibuz, linii de metrou, doua gari de cale ferata.
De asemenea, Gara de Nord este lagata de statia intermodala de la Pasajul Basarab cu ajutorul unui trotuar rulant.
Urmatoarea lucrare de infrastructura care va usura viata bucurestenilor este Pasajul Mihai Bravu. Aflat la o vizita de lucru in decembrie anul trecut, primarul general Sorin Oprescu a spus ca din martie se va putea circula pe pod.
“Lucrarile merg foarte bine, chiar mult mai bine decat m-am asteptat, in conditiile in care au trecut doar trei luni si patru zile de cand au fost reluate lucrarile. Pe 6 ianuarie va fi adus si ultimul tablier pentru ca podul sa poata fi traversat in intregime. In momentul de fata, scheletul podului este terminat si sustinut. Daca vremea ne va permite, din martie 2014 se va putea circula pe acest pod”, a spus atunci primarul general. La finalul anului trecut primul pod era realizat in proportie de 65 % si au inceput lucrarile de realizare a infrastructurii pentru cel de-al doilea pod. Daca in martie va fi finalizat primul pod, in luna decembrie soferii bucuresteni pot circula si pe celalalt.
De asemenea, o prioritate a edilului sef au fost strazile din Capitala care nu erau dotate cu apa si canal. Astfel, la sfarsitul anului 2008, 23% din numarul total de strazi nu aveau apa si canal, iar in cinci ani 2008-2013, s-a reusit scaderea procentului strazilor „de pamant” de la 23% la sapte la suta. Pana acum Municipalitatea a reabilitat peste 200 de strazi care nu aveau apa si canalizare in zece mari cartiere din Capitala. Investitiile vor continua, astfel incat in 2015 procentul strazilor „de pamant” să fie zero si sa nu mai existe strazi nemodernizate in Bucuresti.
Pana in noiembrie 2013 au fost realizate investitii care insumeaza 213 strazi, 67 km retea publica de alimentare cu apa, 71,39 km retea publica de canalizare menajera, 6,5 km retea publica de canalizare pluviala si 45,3 km sistem rutier. (A.S.)